Ändrade planer

Jag åkte inte ut till stallet förrän vid två kanske. Trodde att det skulle sluta regna, men inte då. Jag smörjde båda sadlarna, magplattan, dressyrsadelgjorden och GG-tränset. Nu har jag bara två träns kvar! Sen måste jag städa i skåpen för jag har ingen aning om vars jag har allt.
 
När jag blev less på att smörja så slängde jag på Olle ett gamalt fleecetäcke och skrittade ut en sväng. Det går inte att göra så mycket när vädret är så här äckligt. Underlaget blir hur klibbit som helst. Jag kortade inte upp tyglarna utan lät honom bara trampa på. Vattenpölen from hell hade tinat upp, och gul var den också. Men min vattenpölsrädda ponny lyckades krångla sig förbi den :)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin