Olle 11/4

Började skolan 9.30, jag och Alicia gjorde klart våran vattenuppgift som vi ska redovisa imorgon. Efter lunchen åkte vi till umevatoriet med klassen där dom pratade om rymden osv. Jag och Bellan gjorde bl. a världens fulaste rymdtraktor i nått dataprogram, men den dog så fort vi försökte köra någonstans med den...
 
Olle fick gå ungefär samma saker som igår, flyttade för skänkeln i traven och ställde honom i sidan. I galoppen gjorde jag stora tempoväxlingar, först korta ihop jättemycket, sträcka ut några steg och sen plocka ihop igen. Det ärjättebra träning verkligen, tyckte han var riktigt duktig! Men sen mötte vi två skotrar och när jag tog galopp efter det så var han inte lika rolig. Han bockade och ignorerade mig i största allmänhet. Jag har aldrig tyckt att det är svårt att sitta kvar, men jag gillar inte att han gör sådär. Tror att han har vårkänslor och ärlite öm i pälsen eftersom han fäller vinterpälsen. Han blev såhär förra året också. När jag travade av var han dock lika fin som vanligt :)
 
Efter passet linimenterade jag ryggen och masserade, det tyckte han var jätteskönt!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin