Olle 1/4

Idag konditionstränade jag Olle uppe i byn, tog tre vändor på den vanliga raksträckan. Han ville alltid öka tempot och när han inte fick det så bockade han haha. Ibland blir jag skitsur när han gör så, men idag satt jag bara och skrattade åt honom. Han lyssnar när jag tar tillbaka honom och går på tygeln, men slappnade jag av i en sekund så var tempot för högt igen..
 
Jag försökte att hålla ner tempot lite, men det gick inte så bra. Aja nu fick han springa av sig lite, och han var faktiskt svettig när jag red tillbaka så det måste ha funkat också!
 
Ignorera mitt stökiga skåp i bakgrunden..
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin