Pigg ponnyplutt!

Idag var skolan väldigt lugn, vi fick bara plugga självständigt och våra mentorer var knappt där. Fick en chock när jag fick veta att jag var tvungen att göra labb nationella som jag missade igår, men på någon otroligt skumt sätt verkar jag ha skillsat mig igenom det jättebra! Vi skulle mäta vad som höjde pulsen mest, statiskt eller dynamiskt (stavning?) muskelarbete och sen göra ett diagram osv. Den känslan alltså!
 
Olle fick gå ett pass i alla gångarter, han var lite pigg efter att ha gått lugnt i två dagar. Därför var han lite okoncentrerad i traven, så han fick galoppera i en lång låg form ett tag. När han blev för tung i handen så lyfte jag bara upp honom och tog tillbaka temopt lite. Efter det var han mycket lugnare! Jobbade skänkelvikningar flytta bakdelen i traven, han var bara duktig :)
 
Sen dog min telefon medan jag red, jag fattar verkligen inte. Jag hade typ 40% kvar när jag chattade med Linda på fb i bilen på väg till stallet, så hur kan den ha laddat ur sig så fort? Aja, antar att den blir som den umgås.. Fick vänta en stund på att komma hem, men jag lever!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin