Ponnyplutt

Jag har bestämt mig för att skita i planeringen som jag skrev tidigare i veckan. Det blir ingen Micke-träning för oss då mamma och pappa ska bort, istället blir det träning på hippo för Stina på söndag tror jag. Men inget är bestämt än!
 
Iallafall så red jag Olle uppe i byn idag. Det gick ganska bra, han ville kasta sig iväg i galoppfattningarna så där blev det en liten diskussion haha. Jag gjorde flera fattningar och avbrott och efter att ha studsat på snedden ett tag så tror jag att han förstod. Sen måste jag också jobba med att inte falla fram i fattningarna, för det är ju som att säga "här spring nu".
 
Men annars försökte jag sitta upp i galoppen och inte hålla i honom så hårt. Det gick jättebra då jag verkligen fick honom att komma på rumpan och sätta bakbenen under sig. Flyttade lite skänkelvikningar och var noga med att han inte drog åt något håll, nöjd med honom :)
 
Haha alltid när jag kollar på bilderna från den här dagen så stör jag mig på attjag inte tog bort spånet i hans lugg..
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin