2013 del 2

April
*Tränade för Stina bara för att testa på lite. Det gick jättedåligt och vi började komma in i vårat första bakslag sedan igångsättningen.
 
 
*Jag började plugga moppeteori efter att ha skjutit på det i ett halvår haha.
 
 
*Grubbeskolan bjöd på ännu mer god mat.
 
 
*Tränade för Sussi igen. Höll på att krascha någon gång, men annars gick det bara bra! Detta var även den dagen jag fick filmen på Kryckan, och allt blev jättejobbigt.
 
*Vi hade kick off med klubben på fortet.
 
 
*Vi bestämde oss för att lägga ut Olle på annons.
 
 
*Han blev bara finare och finare i dressyren. Jag kunde fara ut och konditionsträna barbacka och ha honom i form, på vanligt tvådelat bett!! Helt otroligt om man tänker på att jag inte klarade av honom på pelham i ett ridhus två år tidigare.
 
 
*Vi bestämde oss för att importera Kryckan och lämna Olle i Linköping. Det svåraste beslutet jaga någonsin har tagit.
 
Den oridna, omusklade åttaåringen som inte kunde hålla galoppen på en vanlig volt, men som hoppade som en kanon.
 
*Under den sista veckan med Olle kom Menea ut och fotade oss. Kan knappt kolla på bilerna, finaste ponnyn.
 
 
Maj
*Jag red min fina ponny för allra sista gången. Kommer aldrig kunna beskriva känslan när jag skulle hoppa av, och visste att jag aldrig skulle hoppa upp igen.
 
 
*Den fjärde maj åkte vi ner till Linköping och hämtade Kryckan.
 
 
*Efter två veckor tränade vi för första gången, och det gick riktigt bra! Dressyren var dock inte alls lika rolig, då han var oriden och stark. Hade ont i armarna efter precis varje ridpass.
 
*Efter tre veckor tävlingdebuterade vi och blev trea i en klass.
 
 
*Vi var i Stockholm och såg One direction, helt klart en av de bästa kvällarna i mitt liv!
 
 
*Olle lämnade livet på jorden efter en olycka i hagen, jag kommer aldrig glömma honom. Tack igen för allt världens bästa ponny
 
 
Juni
*Tränade på med Kryckan och det gick bättre och bättre. Det var en omställning med en häst som både hoppar allt man styr på, och är rädd om sig. Helt underbar känsla på träningarna även om han var svag och körde sitt egna race ibland.
 
*Jag gick ut 9an och sa hejdå till Grubbeskolan.
 
 
*Sommaren kom på riktigt!
 
 
*Var i Vindeln och tävlade, vi hade lite stolpe ut med resultaten då det var oturspet. Hade 0+8 fel i LC, 0+4 fel i LB, och 4 fel i LB+5. Men jag hade bra känsla i alla klasserna även om det regnade och underlaget var djutpt.
 
 
*Åkte till Grekland i en vecka.
 
 
*Vi gjorde lite ändringar i Kryckans vardagsträning så att han gick mer kondition på rakt spår, det var helt klart rätt beslut!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin