2013 del 3

Juli
*Jag klarade moppeprovet haha!
 
*Hade en träning som gick stört bra, kan leva på känslan för evigt. Eva sa att han hoppar som en demon haha!
 
 
*Var och tävlade i Nordmaling. I LB blev jag hoppad ur sadeln ocg slog ihjäl mig haha, bra runda i övrigt. Sen debuterade vi LA med 4 fel på sista jävla hindret. Dagen efter blev jag tvåa i en LC och vi vann även omgången med laget!
 
 
*Vi åkte på en bilsemester till både Västerås och Stockholm. Var på bland annat Strömsholm och grönan.
 
 
*Sen var det dags för Meeting i Piteå, där hade jag tre jättebra rundor även om det inte syns på resultaten. Var dubbelnolla och 4a i LB, rev de två sista i LA, och hade 19 fel i den sista LAn. Men om ni kollar på filmerna så ser ni att rundorna var jättebra ändå!
 
Känns surt att rundorna var så bra, men att det inte räckte hela vägen.
 
 
 
*Tacoskväll med fina vänner
 
 
Augusti
*På en träning insåg vi att sadeln var jättesne och behövde skickas på omstoppning.
 
 
*Var och gjorde årets bästa tävling i Skellefteå. Var nolla på hinder i alla klasser, blev 2a i LB+5 och vann LA! Efter tävlingen svängde vi förbi Andrea Waller och lämande in sadeln.
 
Haha standard att man fotar omhoppningen..
 
Kryckan var hos Tandläkaren.
 
 
*Följde med Linda till Skellefteå när Inter (aka MR Tilly) skulle starta. Fyndade en tävlingsskjorta för 100 kr som kostar 1000 annars hahaha....
 
 
*Hade ännu en grym träning, Kryckan bara flög över precis allt jag styrde på precis som han alltid gör!
 
 
*Började på gymnasiet, ekonomi på draggen (kom in med kanske 2,5 poängs marginal hahaha...). Hamnade i världens bästa klass ek1cd!
 
 
*Sverige tog EM-brons i hoppning!!
 
 
*Var och tävlade i Lycksele och allt som kunde gå fel, gick fel. Vi kom fram jättesent och höll på att missa besiktningen, jag hade jättehhög feber och det var jättevarmt. I LC var han stark och gjorde precis som han ville. Det blev en andraplats och ännu en vinst med laget. I LA var både jag och Kryckan helt slut, så det föll tre bommar.
 
 
*Kryckan var visningshäst på en sadelkurs, och jag fick visa upp honom haha. Alla hackade på hur jag red och allt, gör helst inte om det om jag kan slippa. 
 
September
*Var och såg This is us på bio med Teddy och Bellan!
 
 
 *Kryckan fortsatte att göra framsteg i markarbetet, han blev bara starkare och starkare i kroppen även om det fortfarande inte var riktigt bra.
 
 
*Tävlade i Vindeln och hade en mindre bra helg, det kändes inte riktigt bra av någon anledning även om han hoppade jättebra. Jag hade tappat ridningen och känslan lite. Hade ett pet i LB och 8 fel i LA. Det blev en andraplats i lagomgången, och det räckte till en vinst i serien!
 
 
 *Klassen visade upp sin bättre sida:
 
 
*Vi fick biljetter till One direction igen!! Så fredagen den 13 juni 2014 smäller det, Where we are tour.
 
 
*Tävlade i Stöcke. I LCn gjorde vi vår sämsta runda någonsin, men det blev ändå en dubbelnolla och andraplats. I LB+5 hade vi ett skitpet, men känslan var inte alls samma som innan. Han tvekar inte på hindrena, men något var inte som vanligt. Där var även tävlingssäsongen slut för min och Kryckans del, fast det visste vi inte då...
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin