Mitt 2013 del 1

Januari
 
Under januari månad hände, vad jag kan minnas, egentligen inget speciellt. Allt flöt på bra och jag tränade på med Tristan inför tävlingssäsongen. Vi tränade bland annat första gången för Micke Schultz. 
 
Under den här perioden och framåt blev han väldigt jobbig att rida hemma, speciellt i galoppen. Han sprang mest på utan att jag hade någon vidare kontroll på honom. Red mycket dressyr men det blev inte så mycket bättre. Vi var även tvunga att bettsla upp honom. Vissa dagar var bättre än andra kan man säga. 
 
 
 
Februari

I februari fortsatte vi träna inför tävlingssäsongen som skulle starta igång i slutet av månaden. Eftersom 2012 tävlingssäsong gick så pass bra hade jag ganska höga förväntningar på både mig och Tristan. Vi tränade bland annat för Micke Schultz ännu en gång och allt kändes bra. Det kändes som om vi var på gång efter höstens svacka! 
 
 
 
I slutet av månaden var det dags för årets första tävling. Även om träningarna hade gått bra var resultatet inget att hänga i julgranen. I LBn klantade jag mig och glömde ta en halvhalt innan en kombination, annars bra runda. I LAn stannade han ut sig.. Någon som inte precis hörde till vanligheterna. 
 
 
 
 
Mars
 
I början av mars åkte jag upp till Boden och spenderade sportlovet där. Tristan fick även följa med upp. Bland annat så red jag Linuz och Inter för första gången. Jag fick även se en fölning för första gången i mitt liv. Riktigt kul!
 


 
I slutet av månaden var det dags för årets andra tävling, den här gången i Vännäs. Den tävlingen var en av dom sämre med Tristan. Han stannade ut sig i båda klasserna, något som han aldrig brukar göra. Det var något som inte stämde, något som störde honom. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin