Nya reglerna angående loggor

Nu har ridsportsförbundet gjort klart att dom nya reglerna för loggor på ridkläder och utrustning ska börja gälla från och med 1 januari. Tycker faktiskt den nya regeln är otroligt onödig, det finns väl viktigare saker för överdomarna att göra än att springa runt och mäta loggor? 

Har inte så jättestor koll på vad som går att använda och inte använda, men jag vet iallafall att märket på min animo kavaj är för stort. Eftersom halva sverige är ägare till en animo kavaj och det är ett av världens ledande kavaj märke så förstår jag inte riktigt hur dom tänkt. Jag kommer iallafall fortsätta använda min! 

Utdrag ur TR I Mom 151A: 
På tävlingsbanan under tävlingsritten eller motsvarande och under prisutdelningar får namn eller logotyper på tillverkarmärkning som identifierar tillverkaren av ej sponsrade kläder och utrustning förekomma.

»   På ridkavaj får synlig tillverkarmärkning förekomma på knappar. Övrig synlig tillverkarmärkning får förekomma på ficklock eller 3 cm2 på annan placering.

»  På ridskjorta/ridblus får synlig tillverkarmärkning endast förekomma på en maximal yta av 3 cm2.

»  På ridbyxa i hoppning får synlig tillverkarmärkning endast förekomma på vänstra benet med en maximal yta av 80 cm2 (20 cm lång 4 cm bred) och på en bakficka. Tillverkarmärkning på byxans linning och fickkant får förekomma.

»  På schabrak får synlig tillverkarmärkning endast förekomma på en maximal yta av 200 cm2 på varje sida.

Tillverkarmärkning får även förekomma på övriga ytor tillåtna för sponsorreklam, se TR Mom 151 A samt på övrig utrustning som ej nämns i Mom 151 till exempel benskydd och sadlar.

Källa: equipage.se




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin