Peppe idag

Imorse åkte vi som sagt in till hippo med Peppe och red i ridhuset. Vi var dock lite sega innan vi åkte så vi kom dit lite senare än vad vi hade tänkt, så planerna med att hoppa lite sprack. Efter klockan 9 så är det hoppfritt i ridhuset och det var ganska mycket folk där inne så vi struntade helt enkelt i det. Istället red jag bara dressyr. 
 
I början under uppvärmningen var han jättefin, han gick i en bra form och lyssnade bra. Han blev dock ganska fort trött och i galoppen var han nästan lite seg. Gjorde mest basic saker idag, red på volter, serpentinger, rakt spår och sånt. 
 
Avslutade med att göra några galoppombyten på något som skulle likna serpentinbågar. Eftersom han inte lyssnade så jättebra på skänkeln var bytena inte jättesnygga, han tyckte det var ganska jobbigt, så nyttig träning. Hans kondition och styrka är inte den bästa just nu och underlaget var ganska tungt, men för övrigt skötte han sig jättebra! Kan inte vara annat än nöjd!
 
Trött häst efter ett jobbigt pass.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin