Presentation av min häst

Tror väl egentligen dom flesta känner till Peppe vid det här laget, så jag tar det bara lite snabbt. 
 
Peppe, eller Peppino 171 som han egentligen heter är en valack född 2007, alltså 6 år gammal. Förutom Peppe kallas han Peppi, Pepsi, Peppsan och Peppson, lite onödig men kanske lite rolig fakta. Kärt barn har många namn, eller hur är det man säger, haha.
 
I november importerade vi honom från Tyskland där han tidigare har tävlat upp till 130cm med bra resultat. Eftersom jag inte ens har haft honom i två månader så kan jag inte skriva så jättemycket mer om honom. Men världens finaste häst är han iallafall! 
 
 3 saker ni kanske inte visste om Peppe:
 
 • Han är en tvilling
 
• Han brukar göra konstiga ljud, det låter precis som om han rapar
 
• Om han hade varit en människa hade han haft ADHD
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin