Dagens ridpass

Idag red jag Tristan en liten stund på ridbanan, men det blev inte alls så länge då det hade snöat och den inte var plogad. Sen eftersom det bara var någon minusgrad ute så klibbade under hovarna och det var största anledningen till att vi bara var ute en liten stund! Men det blev iallafall både lite trav och galopp innan jag red hem, jag red bara på en volt då det var ganska mycket snö men det var bra träning för han. 
 
Iallafall så var han ganska fin i traven och lyssnade ganska bra, han blev dock lite pigg och okoncentrerad efter en stund då jag bara red på en volt. I galoppen var han ganska jobbig, han var ganska pigg och lite spänd. I höger varv (hans sämre varv) var han värst, men det blev iallafall lite bättre mot slutet innan jag gav mig och red hem igen! :) 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin