Dålig dag

Jag red som sagt barbacka och det var de sämsta ridpasset på riktigt länge. Nu för tiden går det bra 99.9% av gångerna, men usch. Det börjar med att han fryser fast vid marken när jag försöker korta tyglarna. Jag fick banka med skänklarna och till slut får jag fram honom. I "traven" eller vad man nu ska säga så gick han med huvudet som en giraff och hade jättestora steg. Inte så lätt att sitta utan sadel då. Jag blir bara förbannad och vet inte vad jag ska göra.
 
Efter ett tag tog jag galopp för då borde han väl piggna till lite trodde jag. Han slängtravar in i galoppen, men han travar med bakbenen och det gick inte att få igenom fattningen. Då ökade jag jättemycket, lät honom ha huvudet högt eftersom jag först måste ha bjudningen innan jag kan börja jobba honom. Det blev lite bättre när jag sedan samlade ihop honom lite, men han hade fortfarande inte bjudningen. Däremot när jag skulle hem så blev han jättepigg. Men då sprang han bara på, så fort jag tog i tyglarna blev det slängtrav igen.
 
När jag travade av så gick han bättre. På tygeln med det gick lite för fort. I avskrittningen taktar han i en blandning mellan skritt och trav, när jag släpper på tyglarna så börjar han trava. När vi närmade oss stallet så lugnade han ner sig.
 
Dom i stallet säger att det är jättemycket renar i skogen nu, så jag tror att det är därför han var lite spooky. Det sitter inte i själva ridningen utan i omgivningen. Hoppas att han är lugnare nästa gång!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin