Olle 9/2

Red i skogen idag, det hade egentligen varit bättre om jag hade kunnat rida i byn eftersom vägarna är lite bredare där. Men när det är fint väder ute så är det för mycket skotrar ute helt enkelt. Olle var iallafall jättefin, han går från klarhet till klarhet hela tiden känns det som! 
 
I början jobbade jag mycket med att han skulle ta ett steg i taget och trava med korta steg. Ibland la jag in några skrittsteg och halter. Vi måste jobba med att rygga i form märkte jag också haha, ryggningarna var inte så stiliga i början kan jag lova. Lät honom också länga ut i större steg utan att tempot blev så mycket snabbare.
 
Efter det fick han skritta en ganska lång stund. Sen jobbade jag med öppna åt båda hållen, flytta rumpan samt lite skänkelvinkingar tvärs över vägen. Han tyckte att det blev lite jobbigt och det kan man ju förstå eftersom jag knappt har gjort något sånt sen vi började sätta igång honom. Ganska bra blev det iallafall.
 
När jag travade av så var han jättelätt i handen och inte det minsta stark. Då red jag i vanligt tempo men i avsaktningen så kortade jag upp traven mer och mer tills det var skritt. Är jättenöjd med min underbara ponny
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin