Träningen

Träningen idag gick faktiskt ganska bra! I början var han dock lite dryg när vi värmde upp, vi skulle göra lite tempoväxlingar och han lyssnade i princip igenting och var väldig väldigt tung i munnen. Men vi ändrade lite med bettet som på förra träning och när vi började hoppa blev han bättre! 
 
Det var mest fokus på lydnad idag så vi hoppade bara linjer, första linjen var 3 studs på böjt spår, sen en linje som var räcke-oxer. Hoppade det några gånger och han var faktiskt förvånansvärt fin och lyssnade bra. Andra linjen var 3 studs, oxer och sen på lite böjt spår till ett smalt plank. Han hoppade bra på det och i slutet låg palnket på kanske 110-120 så jag är nöjd med han! :)
 
Film kommer lite senare!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin