Träningen

Vet inte riktigt vad jag ska säga om träningen, det gick väl varken bra eller dåligt egentligen. I början när vi red fram själva så var han ganska lugn, samma sak när vi började hoppa. Det var banhoppning som stod på schemat idag, vi hoppade fram på olika linjer som sedan blev en bana på kanske 10 hinder.
 
Tristan var väl inte riktigt på sitt bästa humör, i början så var han väldigt lydig vilket resulterade att han inte räckte fram på linjerna. Det blev kaos på sista hindret i trekombinationen så han stannade och jag flög av, det blev också något till stopp i kombinationerna sen då det för tillfället är vårat problem. 
 
Det är väldigt svårt att hitta ett mellan läge på Tristan, antingen är han kontrollerbar men inte räcker fram eller så är han okontrollerad men räcker över.. 
 
Film kommer senare ikväll!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin