24 januari

Dagens ridpass gick verkligen inte bra, Tristan går mig verkligen på nerverna ibland.. Jag red han först runt lillslingan och han var väl helt okej i både traven och sen i första galoppen. När jag saktade av och skulle byta galopp så började han takta och fjanta sig, i galoppen så var han väldigt dryg och bara sprang på utan att lyssna på mig. 
 
När jag red intervaller i backen så blev han helt galen och kopplade från helt, när jag tog tag i ena tygeln för att svänga han lite så for han åt motsatt håll och höll på att skena ut i snön.. Eftersom det inte gickk och kontrollera honom så blev det bara två vändor, jag avslutde med att rida en liten stund på parkeringen efter att jag hade skrittat en bra stund för att se om han var likadan och det var han. Blir så irriterad på honom när han inte lyssnar ett dugg på mig!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin