8 januari

Idag har jag varit i stallet iprincip hela dagen, egentligen gjorde jag inte så mycket där förutom att mocka och rida men det känns som jag har gjort jättemycket eftersom jag gick både dit och hem, vilket säkert är 7 km. 
 
Iallafall så gick det väl sådär att rida, i början var han väldigt okoncentrerad och tittig och ville inte alls lyssna. I skritten var han ändå ganska fin men sen när vi började trava så gick han ungefär som en kamel med huvudet och inte ville börja på det. Som tur var blev det iallafall lite bättre efter en stund när han kom igång! När han kändes ganska fin så tog jag galopp och han var förvånansvärt lugn och lyssnade bra för en gångs skull. 
 
Jag red 2 vändor i backen också, halva backen i trav och andra halvan i galopp. I första vändan gick han i en lugn galopp men sen i andra blev han helt vild och bara skulle sticka.. På vägen hem var han ändå ganska fin, han lyssnade inte så jättebra men han gick bra ändå! :)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin