Dagens ridpass

Olle var faktiskt riktigt duktig idag, det blev kanske en timma sammanlagt med ganska mycket skritt. Jag började med att trava fram honom, då var han lite pigg först men lugnade ner sig ganska snabbt och blev fin. I första galoppen red jag som en kratta verkligen, tyglarna blev för långa eftersom det var svårt att hålla i dom med vantarna. Olle hade jättebra tålamod med mig, han gick jättefint! I andra galoppen red jag bättre, synd bara att pannlampan hade en dålig dag. När jag travade av honom så trampade han på helt perfekt i en lång, låg form. Sjukt vad fin han är, för ganska precis ett år sen hade jag aldrig trott att jag skulle kunna rida Olle så här i skogen!
 
Efter stallet följde jag med till ridskolan och kollade när min lillasyster hoppade, hon är riktigt duktig för att bara vara 8 år. Jag pratade också en stund med Moa, sjukt länge sen jag såg henne. Saknar hippo väldigt mycket ibland :)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin