Min och Olles tid tillsammans del 2

Vi debuterade på tävlingsbanan på hemmaplan i oktober. I Lc fick vi en ganska bra runda med tanke på att jag bara hade haft honom i två månader. i omhoppningen var det en väldigt skarp sväng (som egentligen inte orde ha varit i en lokal Lc, men men). Stopp där iallafall, jag var allmänt efterbliven och drog på 5 tidsfel också. I Lb var han väldigt trött och jag red dåligt. Vi stannade ut oss på sista hindret i grunden. Har filmer som jag inte tänker lägga upp ;) Btw så red jag i dressyrsadeln eftersom vi inte hade hittat någon hoppsadel...
 
I mitten av december var vi med i julshowen utklädda till 80-talet (eller om det var 70-talet..?). Olle var sjukt lugn och det gick riktigt bra! Har olika klip som jag kan lägga upp sen :)
 
Så otroligt fula!
 
 
Sen fortsatte vi träna. Vid jul hoppade vi en klubbis, i 70 cm fick vi til en bra omhoppning och vann. I 90 fick vi med oss 3an, riktigt onödigt pet.
 
 
I januari började han sparka mer än tidigare, det var riktigt jobbigt. Jag hade aldrig några problem med att sitta kvar, det är bara så otroligt störande när rythmen i banan blev helt förstörd. Vi trodde först att han kanske hade ont någonstans, hos tidigare ägare har han blivit röntgad för kissing spines. Jag har filmer från hur han var då ;)
 
 
I slutet av februari hoppade vi våran andra tävling, i första Lc.n fick vi ett pet på 3an. Jag släppte lite. I andra klassen nollade vi och blev 4a. Våran första nolla! Nu skratt-grinar jag när jag ser filmen, haha sjukt vad vi har gått framåt iallafall! Jag skulle ha kortat stiglädren och tyglarna, snyggt byte också i början haha...
 
 
Under våren 2011 hoppade Olle jättebra! Han ställde upp och hoppade 9/10 gånger även om jag satte honom i skiten. Vi började träna banor på La höjd och allt kändes hur bra som helst! Det var en massa träningar för Emma E, dom minns jag inte så mycket från. Men hon sa att jag fick bättre och bättre koll på honom för varje gång hon såg oss! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin