Min och Olles tid tillsammans del 3

I maj tävlade vi i Vännäs. Lc var felfri och vi blev 5a, i Lb var han ofokuserad och bockade så vi rev ett. I sista klassen som var Lc+5 fick vi verkligen stolpe ut, rev första och fick stopp på 3an. Skitrunda och jag var inte glad efteråt...
 
Lc
 
Lb
 
 
I slutet av månaden var det tävling i Sikeå, jag vet inte ens om jag vill säga något om den. I Lc hade vi 8 fel, tvåå stopp. Jag förstår honom, jag hade ingen galopp och det gick hur långsamt som helst. Andra gången hade jag tappat stigbyglarna och gav honom ingen riktig chans. Lb var en ganska bra runda, helt okej iallafall. Vi fick ett jättekonstigt stopp på samma ställe som  i förra klassen. Sen glömmer idiot Agnes banan och bestämmer sig för att lägga två volter. Jag var så arg på mig själv så ni anar inte...
 
Jag går inte in på det här så jättemycket nu, men Olle hade fallit ur väldigt mycket under vintern. Vi hade inte märkt något eftersom vi ser honom varje dag och då blir man lite blind på förändringar. Men vi skulle inte ha blivit så uppskrämda av alla experter som alltid tycker och tänkerr en massa. Vi ställde in några tävlingar och red mycket styrka och sockerbitshinder.
 
Vi flyttade också ner honom på sommarbete så att han fick äta upp sig lite, på betessläppet blev det lite väl vilt. Olle sprang, såg inte tråden och gick omkull. Vi tror att det var här som han slog upp det som skulle bli en senskada...
 
 
I augusti var det tävling på surf, pga omständigheterna så gick vi ner i klasserna och hoppade en Ld och en Lc. En kaos helg och jag kan lätt säga att jag aldrig har  varit så förbannad efter en tävling...
I Ld nollade vi, inga konstigheter. Jag red lite väl stora vägar och lät honom rinna iväg ibland, men annars hoppade han bra.
I Lc fick jag först inte komma in på banan tydligen, när jag väl var på banan så var jag inte säker på om jag hade fått startsignal. Flaggern hade höjt flaggan så jag körde, vi fick ett helt perfekt första språng men fick avbryta ritten för att flaggern hade gett mig en falsk startsignal. Sååååå jag fick börja om, flytet var borta och två bommar föll. Jag tar dock på mig båda, jag tryckte av honom för stort på ena hindret och hade dålig galopp på andra. Men jag kom över det ganska snabbt :)
 
Ld



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin