Onsdag 2 november

Idag red jag Tristan runt lillslingan fram och tillbaka och det gick väl sådär, i början hade han ingen framåtbjudning men gick väl ändå ganska bra. Jag tog en liten galopp när han var lugn och då var han riktigt fin men efteråt så struntade han bara i mig som han brukar göra. Tog en galopp till på vägen tillbaka och det gick verkligen inte alls bra, han bara struntade i mig och kopplade bort mig totalt.
 
Travade och skrittade sen och då var han lite bättre men han lyssnade ändå inte, det är så jobbigt när han bara släpper bettet/tar tag i det och man får ingen kontakt alls med han..
 



Kommentarer
Postat av: Linnea

Min häst gör likadant, efter första "snabba" galoppen så är hon bara stirrig och biter tag i bettet. Superbra blogg!

2013-01-02 @ 20:32:05
URL: http://lc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin