På väg igen!

Olle hade ett litet sår när jag tog in honom från hagen, men han hade nog bara rispat sig med brodden eller nått. Han varken ömmade eller var svullen.
 
Jag är helt okej nöjd med honom, i traven var han fin men lite stark. Tog lite i båda varven och försökte att inte lägga så mycket volter. Galoppen var riktigt fin först, sen blev han lite spänd och började göra byten på rakt spår. När jag travade av så gick han riktigt bra, vi får fortsätta träna helt enkelt :)
 
Det bästa var iallafall att han inte blev tjock i senan! Mamma kollade honom under ridpasset och det fanns inget. Nu vet vi att det bara var skydden. Nu är vi på väg igen, Olle är ganska bra igång snart!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin