Pigg ponny!

Idag red jag Olle uppe i byn, nu i efterhand inser jag att jag borde ha ridit i skogen eftersom alla skotrar är i byn. Mötte säkert 7-8 st..
 
I traven var han fin men lite okoncentrerad, det fanns ganska mycket att titta på. Tog en galopp när jag hade kommit ut från husen. Han var riktigt fin i början, sen försökte jag jobba honom i lätt sits. Men det går inte, då tänker han full fart framåt och blir övertaggad. Det blev några bocksprång, vissa dagar sitter jag bara och skrattar åt honom men idag blev jag irriterad. Jag gjorde halt och ryggade och tog trav efter det. Då lyssnade han bättre
 
Resten av passet gick bättre, han fick trava upp för en backe. Sen gjorde jag övergångar mellan skritt och trav, det funkar jättebra på honom :)
 
Haha...
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin