Dressyr

Idag fick sig Linuz ett litet dressyrpass. Det kände som det var bäst att hålla sig på ridbanan ifall han skulle vara lite bråkig/hingstig då han precis hade blivit tappad på sperma innan jag skulle rida. Men han skötte sig utmärkt!
 
Jag red fram ganska lugnt i alla gångarter runt fyrkantsspåret och på lite volter. Efter det började jag med en övning i trav, jag red runt fyrkantsspåret och gjorde volter i alla hörn, på kortsidorna gjorde jag halt och på långsidorna ökningar och minskningar. Försökte hålla honom sysselsatt med saker hela tiden så han inte skulle ha tid att fokusera på andra saker.
 
Sedan gjorde jag ungefär samma sak i galoppen och han var riktigt fin och lyssnade bra både på gas och broms, han blev lite trött i huvudet i slutet men han skötte sig bara bra. Han är så duktig lillkillen! :)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin