Gårdagens ridpass

Tänkte berätta om gårdagens ridpass eftersom jag aldrig han det igår. Vi drog in till hippo och red marerbete med fokus på styrka i bakbenen.
 
Efter en lätt uppvärmning i alla gångarter så red jag på en volt, där försökte jag få honom att galoppera så långsamt som möjligt. Jag måste ha otroligt mycket stöd med underskänkeln till yttertygeln för att samla ihop energin. Eftersom C är så svag i vänstersidan så har jag väldigt lätt för att fastna i högerhanden, men det blir bara bättre och bättre.
 
Sen kom jag på en studs-serie, efter den bröt jag av till skritt, skrittade några meter, och sen fattade jag galopp och kom på serien igen. Gjorde detta ganska många gånger i båda varven, jättebra träning för honom! Han tyckte att det var jättejobbigt så jag fick vara på honom lite. T.ex vill han skjuta in rumpan jättemycket i galoppfattningarna i vänster varv, då kommer man knappt åt honom alls. Men jag är jättenöjd, vi ska in på onsdag igen och göra liknande saker!
 
Det är bra att ha mamma som "tränare" på marken, annars skulle det verkligen inte gå haha...
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin