Hoppträningen

Hoppträningen med Linuz idag gick faktiskt riktigt bra om jag får säga det själv. Han var mycket mer igång och hade mer tryck i sig redan från början om man jämför med förra gången. Vi började hoppa fram på alla hinder som stod på banan ett och ett. 
 
Sedan satte vi ihop allt till en bana på 6 hinder, första gången gick väl inte sådär super bra då jag saktade av och bytte galopp när han var i fel. Jag fick då inte igång han till hinderna som kom efter och han hoppar mycket bättre när han har lite tryck. När jag struntade i att byta galopp och lät han fixa det själv fick vi ett mycket bättre flyt och sista gången vi hoppade banan gick han ändå riktigt bra. Ett hinder låg på ca 80 cm och det var inga problem!
 
Bild på linslusen från idag!
 



Kommentarer
Postat av: Carolina

Vilken fin bild! :)

2013-07-21 @ 22:47:05
URL: http://wordsofcajji.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin