Linuz idag

Linuz var precis som Tristan lite tittig idag. I början gick han mest och sov & kollade på allt annat än raktfram, men han upptäckte nog att det var lite svårt att kolla bakåt i en nedförsbacke för han skärpte till sig då! Han var som sagt väldigt seg i början, han tyckte nog att det var lite för varmt för att rida. Ska försöka rida honom lite tigigare imorgon! 
 
Jag red honom runt berget i mest trav och galopp, det var så mycket mygg ute så det var inte så kul att skritta. I slutet jobbade jag lite med övergångar i traven och galoppen, han har blivit mycket bättre och han drar mig inte lika lätt ur sadeln när jag ska sakta av. 
 
Han skötte sig iallafall bara bra idag, när vi kom in så var han riktigt svettig och skummade mellan benen. Så han jobbade på ordentligt idag! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin