Svar på kommentar..

Men är han halt ska han väl vila och inte ut och trava?! Finns väl en anledning till att alla dina ponnys blir skadade och avlivna.
 
Svar: Nu är det så att han blev åtgärdad, efter det ätit metacam i 10 dagar och sedan kollades efter 3 veckor. Han var då haltare än innan, vilket är helt omöjligt egentligen. Veterinäen sa till och med att jag skulle trava lite inför återbesöket. Dagen efter var han knappt halt, antagligen hade han gjort något i hagen. 
 
Sen är det så att vi tror inte att det sitter i kota, has eller knät i hans bakben utan högre upp vid ryggen eller liknande. Alltså mest muskulärt eller någon låsning skulle jag gissa. Nu rider jag bara lugnt i skritt och trav så han ska få röra på sig. Min pappa är travtränare så tro mig, han kan det där. Alla hästar kan bli skadade.
 
På tal om att mina hästar har blivit avlivade har inte bara berott på att dom har varit skadade eller liknande. Connie t.ex. hade fel på lugnorna och blev på så sätt utdömd. 
 
Förresten tycker jag att det är jävligt fegt att kommentera anonymt.
 
 



Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är lätt att döma vad andra gör och inte Connie hade Cancer vad jag vet så går det ej att bota !

Han hade det troligtvis då vi köpte han

Skriv gärna ditt namn när du kommenterar och stå upp för vad du skriver.
Tänk vad lätt det är att döma andra rätt var det är så är du samma situation med en halt häst och ni hittar ej felet / Åsa

2013-07-25 @ 11:33:08
Postat av: Henna

Dum anonym.

2013-07-26 @ 10:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin