Avbrott och galoppombyten

Idag bestämde vi oss för att åka in till hippo och rida, bara att passa på då dom har nationella dressyrtävlingar i helgen. Cirkusen har redan börjat haha..
 
Satte press på honom redan när jag travade fram, gjorde tempoväxlingar och serpentinbågar. När han hade börjat komma igång i kroppen så fortsatte jag med skänkelvikningar. Försökte också få honom att ta bättre stöd i handen samtidigt som han skulle vila på steget.
 
I galoppen hade mamma lagt ut en bom i mitten av paddocken som jag rullade över på en 8-volt. Tanken var att han skulle få träna på galoppombyten eftersom jag tycker att det är riktigt irriterande på tävling när han inte kan byta galopp. Men att byta över bom var ju piece of cake, hur lätt som helst! Fick göra halt framför bommen några gånger då han blev lite övertaggad. Han blev dock trött efter ett tag. Men avbrotten, herregud va fin han var! Innan kunde det ta ett halvt varv inna jag fick stopp, nu tog det max några meter! Red runt spåret i båda varven och gjorde ett avbrott + fattning på varje lång- och kortsida. Alltså 4 per varv. Mellan avbrotten gick han i en jättesamlad galopp också!

Sen fick han trava av, mot slutet vilade han jättefint på steget också. Fina Kryckis! Det är verkligen guld värt att ha mamma med när man åker in och tränar, hon känner både mig och C så hon ser direkt vad jag måste göra!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin