Cracker 25/6

Idag åkte vi in till hippo och red markarbete, fortsatte med avbrott från galopp som jag har tränat på i några ridpass. Först gjorde jag mycket tempoväxlingar när jag travade fram, bröt av till skritt, ökade och kortade. I galoppen tänkte jag på att öka och minska utan att ställa mig i lätt sits som jag alltid gör annars. När jag sitter ner så kan jag hålla bättre stöd med underskänkeln vilket gör allt lättare. Han lyssnade riktigt bra när jag bröt av till skritt och gjorde halt. Även fattningarna var bra!
 
Sen rullade jag på en studs serie i en ått-volt. Först var tanken att jag skulle hoppa den i galopp, men han blir så otroligt kvick att bommarna flyger haha. Istället fick jag trava in, då hoppade han mer genom hela kroppen vilket är själva grejen. Efter studsen så fattade jag galopp, och bröt av igen lite lagom långt ifrån och travhoppade den igen, bytte varv och gjorde samma sak osv. Det blev bättre och bättre för varje gång, dock lärde han sig vars avbrotten brukade vara så då ville han göra dom själv. Fick variera dom lite. Men han var lätt i handen och var inte alls så stark som han kan bli.
 
Det är precis det här som han behöver jobba med, han blev väldigt trött och svettig. Han kommer att bli riktigt fin om vi fortsätter så här, är väldigt nöjd med honom. Så positiv till allt och försöker alltid göra rätt även om han inte alltid förstår. Imorgon får han ta det lugnt!
 
Hos Teres när vi hämtade honom!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin