Dagens ridpass

Idag gjorde vi nästan samma saker som igår, avbrott och igångsättningar. Han fick trava fram i en lång, låg form. Han har verkligen förstått det där, innan ville han alltid gå i hög form. I galoppen la jag all fokus på avbrotten. Cracker blir så galet stark i avbrotten från galopp så det är sjukt. Provade Evas tips med att ha lika mycket skänkel som hand i avbrottet, och det blev mycket bättre! Förhållningen blev som skarpare på något sätt. Dessutom så stärker fattningarna galoppen jättebra, så vi får fortsätta jobba med det här ett tag.
Sen fick han trava av i en friare form!
 
Nu ska jag städa mitt bombnedslag till rum, och sen fortsätta plugga moppe.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin