En fin liten lista

Vad heter hästen? Biscuit gold
Tycker du att den ska heta något annat? ja haha, typ Biscuit silver eftersom han är grå...
Vad kallar du hästen? Cracker, Kryckis, Kryckan, Kryckiboii...
Vad kallar andra hästen? Cracker, Kakan och Grålle typ;)

Hur gammal är den? 8 år
Vilket år/månad/dag föddes den? 2005
Vilken färg har den? skimmel 
Har den några tecken? nepp, eller kissfläckar om de räknas...
Hur hög i mankhöjden? 146 cm
Är det ett sto/valack/hingst? valack
Har du tävlat den i hoppning? japp   
Vilka klasser/hur högt? -
Är den tävlad i dressyr? knappast

Vilka klasser? -
Är den tävlad fälttävlan? mycket möjligt, han är iallafall riden mycket på terrängbanor
Vilka klasser? -
Är den tävlad i trav? nej
Är den tävlad i galopp? nej
Är den tävlad i något annat? tror inte de
Har den tävlat in några pengar? startavgiften tillbaka haha...
Hur mycket? -
Har hästen championatspoäng? han skulle ha gått championatet i sommar om inte jag hade köpt honom :)
Hur högt har du hoppat med den? Inte så jättehögt, 110-120 tror jag
Är hästen bra på dressyr? han kan nog bli när han har fått lite mer muskler och blivit starkare!
Hur är den i skritten? pigg och glad
Hur är den i traven? pigg och glad haha, fint steg!
Hur är den i galoppen? svag, men är på god väg!
Kan den skänkelvikningar? Jadå!  
Kan den öppna/sluta? japp
Kan den galoppombyten? inte än... eller över bommar och hinder, men inte på marken...  
Är hästen pigg? mjo då...
Är hästen trög? nepp
Är hästen stark? kan bli i avsaktningar
Är hästen het? nepp
Bockar den?  nej för en gångs skull har jag hamnat med en ponny som inte bockar! 
Har du bockat med den? Inte hittills  
Stegrar den? nepp
Har du stegrat med den? nepp

Sparkar den bakut? nej

Har du sparkat bakut med den? nae
Skenar den ofta med dig/andra? nej...
Har du skenat på den? japp haha..
Är den tittig? nepp
Har du badat tillsammans med den? räknas regn? 
Har ni hoppat tillsammans? japp
Har ni galopperat på en äng tillsammans? vi har ingen äng :(

Hoppar hästen bra? jag tycker de!

Gillar den att hoppa? han älskar det!

Har den bra hoppteknik? ja de tycker jag, han är iallafall otroligt rädd om sig :)
Hur högt brukar du hoppa med den? i nuläget liggen hindrena på Lb-La
Hur ofta hoppar du den? en dag i veckan hoppar vi, och en dag går han bommar och lydnad
Hur är den när den rids ut? pigg, men inte så stor skillnad tycker jag..
Tycker den att det är kul? japp
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? inte så stor skillnad
Står hästen i box? japp
Går hästen på lösdrift? nej
Hur mycket och vad äter hästen? 7 kg hö, foderkalk och e-vitamin.

Går den i hagen varje dag? självklart!
I en stor eller liten hage? vardagshagen är mellanstor
Hur länge går den ute per dag? just nu sover dom ute när de inte är tävling, men på vintern går dom in vid 16 tiden
Gillar den att vara ute i hagen? jadå
Har den vindskydd i hagen? japp

Hur ofta rids hästen? 6 dagar i veckan
Är det en svår eller lätt riden häst? han är inte svårt, men verkligen inte lätt heller ;)
Vem äger hästen? mamma äger honom på pappret, men de är min ponny :)
Är hästen snäll i stallet? japp
Kan hästen stå lös i stallet?  nope
Måste hästen vara uppbunden? japp
Är hästen lättlastad? jadå
Är den snäll att klippa? ingen aning. förhoppningsvis

Vad har den för sadel/sadlar? en hopp och en dressyr
Vad har den för benskyd/benlindor just nu? catago och jw
Vad har den för bett just nu? tredelat och tvådelat tränsbett, funkar lika bra på båda!
Vad har den för täcken just nu? flugtäcke haha.. annars regntäcke
Tror du att hästen gillar dig? hoppas kan man ju ;)
Gillar du hästen? jättemycket<3
Nämn en sak som är –- med hästen: han är ganska ljudkänslig och hatar därför saxen, pälsglansen, duschen och hovslagaren. Men vi jobbar på det varje dag!
Nämn en sak som är + med hästen:  social, samarbetsvillig och positiv. 
Har ni många minnen tillsammans? inte så många än..
Har du någon gång sagt ”jag älskar dig” till hästen? tror de:) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin