Fin ponny!

Idag gick det faktiskt riktigt bra att rida! Han var huuur fin som helst när jag travade fram, vilade på steget, lyssnade både fram och tillbaka, och hade jättefint stöd i handen. Han har seriöst aldrig varit så fin innan!
 
I galoppen var han först jättetittig på en blå bil som stod en bit bort. Han var bara okoncentrerad och kollade dit hela tiden. Men när vi hade ridit förbi den så blev han sig själv igen. Kom på att han alltid vill gå och ta stöd mot vägkanten, så nu fick han gå mer i mitten av vägen. Herrejävlar va mycket sämre det gick då. Han blev som en snetänd struts och kunde knappt hålla galoppen haha. Får jobba vidare med det. Sen när jag hade fått till det bättre så fick han trava av, då var han också jättefin!
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin