Fin ponny!

Idag hade det varit tävling i Kåge, men vi valde att hoppa över den och satsa på Vindeln istället! Det känns som ett bra beslut då vi behöver vara hemma och träna lite!
 
Cracker skötte sig bara bra idag, det var ingen träning så jag och mamma drog in till hippo och red bommar/studds istället. Det svåra med honom är att han har ganska lätt för att krulla ihop sig och gå i undertempo. Man behöver ganska mycket ben för att han ska samla sig. Han är inte seg men måste som "aktiveras". Jobbade övergångar, bommar och lydnad i traven. I galoppen var han trött så jag värmde upp och sen fick han skritta för att spara på krafterna.
 
Mamma byggde om bommarna till studs som jag kom på några gånger i varje varv, och efter varje gång på syudsen  bröt jag av till trav innaj jag fattade galopp igen. Han var väldigt trött eefter igår så vi gav oss ganska snabbt :)
 
Kan kanske lägga upp någon film också!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin