Lugn dag

Idag har det hittills varit en ganka lugn dag. När jag vaknade så regnade det ganska mycket, därför sov jag en halvtimme extra i väntan på att det skulle sluta. Så det blev en liten sovmorgon iallafall. 
 
I stallet så började jag med att rida Coressa då Elin är på Bråvalla, jag red henne runt slingorna i alla gångarter men tog det mest lugnt då hon blev trött ganska fort.
 
Efter det var det Linuz tur att bli riden. Idag tog jag in honom från hagen själv och sadlade även ut honom själv. Jag har alltid fått hjälp med det men det känns ganska skönt att även kunna göra det själv! Iallafall så fick han gå runt berget idag, i traven gjorde jag lite tempoväxlingar och flyttade honom för skänkeln. Sen i galoppen gjorde jag väldigt många avbrott till trav då det är då han blir jobbig. Men han skötte sig bra iallafall! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin