Mindre bra ridpass

Idag hade jag och Tristan ett lite mindre bra ridpass, först och främst var jag tvungen att rida med shorts då jag hade glömt mina ridbyxor hemma. Att rida med shorts var väl inte direkt det skönaste att göra. 
 
Jag red han som sagt på ridbanan, på grund av omständigheterna red jag inte så länge och inte speciellt seriöst. Men lite skritt, trav och galopp blev det iallafall innan jag avslutade med hoppade några språng över ett cavalettihinder. Han hoppade bra men han lyssnade verkligen inte alls på mig idag, han var otroligt stark och sådär jobbig som han kan vara ibland.
 
Imorgon ska jag komma ihåg att ta med mig ridbyxorna till stallet och då ska han få gå ett pass med lydnad, vilket behövs för hans del!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin