Ryttarmiss

Lb+5 4 fel
Är jättenöjd med den här klassen också, trots att jag är lite besviken på mig själv. På framhoppningen hoppade han lika bra som altid, var inte i en bom. På banan kom vi först stort på 1an, men det gick bra. Till kombinationen fick jag som vanligt hålla som en idiot och då fick vi ändå trångt på utsprånget. Mot hinder 8 så fick jag för mig att "jamen varför inte göra en halvhalt 10 meter innan hindret?" Jag hade kunnat göra den där halvhalten i svängen upp, men jag väljer att ta den alldeles för sent. Hur dum får man bli? Typ samma miss som igår. Iallafall så kom han jättenära och rev grovt. Tar det på mig själv, annars en riktigt bra runda!
 
Egentligen är det helt sjukt, jag har haft honom i 5 veckor och hoppar Lb+5 på 4 fel. Jag börjar hitta hur jag ska rida honom nu, tror att det här kommer att bli ett riktigt roligt tävlingsår! La känns inte långt borta. Det är inte i höjden det sitter, utan hur jag rider i anridningen. Den här missen tar det nog ett tag innan jag gör igen, var inte glad på mig själv efteråt haha....
 
Finaste ponnyn!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin