Tisdag

Började dagen med att rida Vickan och det gick bara bra, hon fick värma upp runt två utav slingorna och sen red jag henne intervaller i backen. I slutet när hon började bli svettig så kom hur mycket brämsar som helst och dom var inte direkt små heller, det blir inte direkt bättre då jag är livrädd för dom haha..
 
När vi hade kommit tillbaka från kliniken med Tristan så red jag Linuz en sväng. För att få lite omväxling från igår så red jag honom runt slingorna. Eftersom han koncentrerade sig på andra saker igår så gjorde jag mycket tempoväxlingar i både traven och galoppen så att han skulle tänka på annat och inte kolla på allt runt omkring. Han tycker om att arbeta så tyckte det var riktigt kul, speciellt i galoppökningarna! 
 
En trött och nöjd Linuz efter dagens ridpass
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin