Blandade resultat

Herregud vilket äckligt jäva väder det har varit idag. Det kom regnskurar hela tiden och då regnade det verkligen jättemycket, ala banor var helt kladdiga och lösa. Är inte jätte, jättenöjd med dagen, men den får iallafall godkänt.
 
Lc 0+8 fel
Helt ärligt så tror jag aldrig att jag har ridit så här dåligt på tävling innan. Det var helt katastrofalt så jag ville typ grina när jag gick ut från banan. Vi kom fel på typ alla hinder och jag bara flängde runt kändes det som, dessutom var Cracker väldigt okoncentrerad. Grunden föt väl på ganska bra ändå, men klantarsel som jag är så red jag åt helt fel hål efter 6an. Men lyckades rädda det utan att få 4 fel. Vi fick två ner i omhoppningen, jag lät honom rinna iväg och han orkade inte riktigt. Underlaget var tugnt och Sussi sa det också att han inte riktigt orkade. På filmen såg det bättre ut än det kändes, men jag är fortfarande inte nöj med min ridning...
 
Lb 0+4 fel
Till den här klassen hade jag pratat med Sussi om upplägget. Jag skulle rida omhoppningen som en grundomgång och bara fokusera på nolla. I den här klassen red jag riktigt bra! Är lite osvensk och säger det, men herregud vad nöjd jag var med mig sjäv. Och Cracker också! Vi kom rätt på typ alla hinder och han backade av så himla fint! Vi fick jättetrångt i kombinationen, jag fick hålla för livet. Men på något sätt krånglade han sig igenom. I omhoppningen körde jag på i grundtempo och tog ut vägarna. Vi petade ner hinder 11, underlaget var jättedjupt och vi kom lite nära eftersom jag tog halvhalten för sent. Inget att hänga upp sig på. Han var så sjukt trött i slutet av banan. Kom första utanför placering även om min tid var kass haha. Riktigt nöjd med min finaste ponny!
 
Vi har bestämt oss för att inte hoppa fler Lc med Cracker. Det finns som ingen anleedning när han hoppar så myccket bättre när hindrena blir högre. Därför har vi strukit oss från Lc imorgon och anmält Lb+5 istället. Känner mig riktigt taggad, så nu kör vi! :D
 
Filmer kommer från alla klasser!
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin