18 mars

Idag var det en ganska lugn dag i skolan, vi hade bara 3 lektioner så dagen gick ganska fort. Efter skolan gick jag till stallet och det var faktiskt ganska skönt då det var strålande sol ute tyvärr så värmde den inte så mycket men det var iallafall helt klart bättre än snöstorm. 
 
Till dagens ridpass då, jag värmde först upp Tristan i alla gångarter runt lillslingan innan jag sedan red 2 intervaller i backen. I början när jag red runt lillslingan var han lite hård i munnen och ville inte riktigt ta stöd på bettet men det blev bättre efter ett tag. I backen så gick det som vanligt väldigt fort då det nästan är omöjligt att få Tristan att galoppera i en lugn galopp upp, jag lät han bara springa på egentligen! På hem vägen var han faktiskt ganska fin, han tog mycket mer stöd på bettet så jag kunde jobba honom lite mer och det gick helt okej. 
 
Nu ska jag fortsätta försöka lära mig min engelska text lite bättre då vi har redovisning imorgon..
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin