Olle 1/3

Innan jag red så klippte jag manen, svansen, hovskägg osv. Det behövdes! Är det någon häst som inte passar i lång man så är det Olle. Det går verkligen inte ;)
 
Iallafall så det jag ett ganska lätt pass. Började med att trava fram lite, då var han lite dryg och ville inte lyssna på mina skänklar. Sen tog jag en galopp, jobbade honom i lätt sits utan att han bockade. Ville inte låta honom gå så fort eftersom det antagligen var is under snön. Men han var jättefin! Efter det travade jag av i en kort trav. Han var riktigt fin då också, det är så roligt när man märker att arbetet man lägger ner faktiskt ger resultat!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin