Onsdag

Idag har jag ridit 4 hästar, antar att det kommer kännas i kroppen imorgon då jag red 3 igår också. Iallafall så började jag att rida T bakom pappa när han körde, eftersom han ska starta imorgon så körde vi inte så jättehårt utan bara lugnt runt slingorna.
 
Efter det så red jag Emma i ridhuset med Sandra när hon red en annan häst. Det kändes mycket bättre än när jag red henne i ridhuset förra gången, hon var inte alls lika seg men slog ganska mycket med huvudet. I slutet fick jag rida den andra hästen en liten stund, den hade dressyr sadel och stiglädrena var lite långa men det gick bra ändå.
 
När vi kom tillbaka så for jag ut och red Linuz runt samma slinga som jag red han igår, han var som igår ganska seg men när han väl kommer igång blir han fin. Han är riktigt mjuk i munnen, man behöver knappt hålla i tyglarna, vilket är en skön känsla! Avslutade med att skritta Tristan en sväng, han var inte lika stel som igår så det var bra. :)
 
Två bilder på Emma och Linuz från idag!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin