Svar på kommentar

Fick en fråga om jag kunde skriva lite om hur länge jag har haft Tristan, hur vi hittade honom och hur det gick till när vi köpte honom. Så jag tänkte svara på det nu.

Det började i slutet av sommaren 2011 att mina ena ponny Chuck skadade sig och min andra ponny Connie hade ingen ork. Trots att vi tränade honom bra så blev det egentligen bara värre och värre, till slut tog han sig knappt runt en LC bana så då började vi fundera på om vi skulle köpa en ny häst. Men innan det var vi tvugna att "göra oss av" med en häst då jag inte kunde ha 3 stycken. 
 
Vi blev tipsade om Tristan av en förälder från klubben som tidigare hade tränat honom och hon tyckte att vi kunde passa bra ihop. Eftersom vi visste vem Tristan var och han stod i närheten så åkte vi och kollade på honom. Nån vecka senare provred jag han och det gick väl helt okej. Jag fick även låna honom till km där vi kom 3a i en klass.

Vi bestämde oss för att köpa honom när Chuck blev utdömd, vi tog alltså första bästa ponny eftersom vi inte orkade åka hela sverige runt och provrida. Så Tristan blev min oktober 2011 alltså har jag haft honom ungefär 1 ½ år. 

Då & nu






Kommentarer
Postat av: Henna

En underbar inlägg om!

2013-03-27 @ 13:42:59
Postat av: Caroline Hellgren

Har du bytt mail? :) Har nämligen mailat men utan svar tillbaka :P

2013-03-27 @ 14:41:55
URL: http://carolinehellgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin