Träningen

Träningen idag gick både väl egentligen både bra och dåligt. I början var han väldigt jobbig och ville helst slippa allt arbete genom att göra annat. Han stressade upp sig och lyssnade inte när jag gjorde halvhalter eller tog i tyglarna. I galoppen var han ännu värre och mina armar värkte ganska rejält men mot slutet blev det iallafall lite bättre innan han började bli trött, då blev han mest springig. 
 
I slutet så gjorde vi skänkelvikningar, öppnor och slutor precis som i början så vi skulle se att han lyssnade ordentligt och det var iallafall lite bättre. Sussie trodde även att han hon tror att han stressar upp sig för att slippa arbeta. Så nu är det bara fortsätta slipa på dressyren. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin