Dagens ridpass

Idag hoppade jag några språng med C på hippo. Jag hade otroligt svårt att koncentrera mig och var blev irriterad för ingenting. Tror att det är pga allt med Olle och att jag inte har kommit över det än. Kommer nog att behöva lite tid till att smälta allt.
 
När jag red fram så lät jag honom inte jogga igång på samma sätt i galoppen som jag brukar, utan satt och höll ihop honom istället. Det ledde naturligtvis till att han inte gick fram när jag red på hindrena heller. Kom nära på alla språng tills jag insåg att jag behövde ta ett varv runt banan i galopp först. Efter det blev allt mycket bättre!
 
Han har viljan och hinderglädjen, höjden är inte heller några problem. Men det är så otroligt mycket markjobb som fattas på honom. Som det är nu har han ett läge och det är framåt, än så länge kan jag inte påverka det så mycket. Det är bara att fortsätta jobba för att stärka honom. Vi hoppade några språng på Lb innan vi gav oss, det var jättevarmt och han var trött. Min fina ponny ska ha hur mycket berömm som helst för att han alltid kämpar på och alltid gör sitt bästa. Alla skulle ha en ponny som han<3
 
Mamma filmade lite så jag kan kolla igenom dom och kanske lägger upp något sen!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin