Fin ponny!

Idag fick Tristan gå ett pass på ridbanan, det blev lite mer fokus på lydnad idag och det gick faktiskt ganska bra. I traven började jag bara med att rida runt fyrkantspåret innan jag sedan la till volter i alla hörn. Han var lite svår att styra med bettet jag hade då han gärna flöt ut väldigt mycket i svängarna men han var lugn iallafall och det var det viktigaste.
 
När jag hade travat en stund med han så fattade jag galopp och galopperade ett varv runt spåret i båda hållen innan jag började rida på en lite mindre fyrkant. På varje sida gjorde jag halt, alltså blev det galopp - halt - galopp - halt osv.. Det gick faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig, men han blev dock väldigt stressad och laddad av det men jag försökte bara behålla lugnet och då gick det bra. 
 
Avslutade med att låta honom trava av i en lång låg form och då va han riktigt fin. Duktig ponny! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin