Första ridpasset!

Nu har jag ridit Cracker för första gången, och herregud va liten han kändes! Jag kände mig hur stor som helst på honom. Han är lika hög som Olle, men inte alls lika grov. Sen är han ju ganska tunn efter importeringen, så han äter nog upp sig lite!
 
Iallafall så blev det ett lätt pass i skritt och lite trav. Han tittade väldigt mycket runt sig och var ganska ängslig, men det måsta han få vara. Först fick jag verkligen inte honom förbi den första mördar vattenpölen, till  slut tog  han världens jättesprång haha. Men på väg hem så kunde han gå genom halva och hoppade över resten..
 
Hans trav kändes kort om man jämför med Olles, men Olle har ju stora gångarter också. Jag krävde ingen form direkt, men  han sökte sig ändå neråt vilket kändes riktigt positivt! Han var pigg och framåt, men verkligen inte stark! Åh vilken fin ponny!
 
Efteråt skulle jag spola av benen, han flög i taket varje gång jag satte på kranen och darrade tills jag hade stängt av den igen. Men jag pratade bara lugnt med honom, han vänjer sig säkert med tiden!
 
Antar att jag måste ta tag i operation fläta ner manen snart också, jag har sett snyggare frillor...
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin