Helt kär i ponnyn!

Cracker dansade igenom slutmätningen som ingenting, 146 stolta centimeter över havet blev han och det känns bara bra!

Eftersom han har gått lugnt i två dagar nu så var han ganska pigg. Så jag bestämde mig för att låta honom galoppera av sig lite energi idag så tar vi lydnadspasset imorgon. Efter att ha travat fram och gjort övergångar som förresten gick jättebra, så red jag över till en jättefin galoppstig för första gången i år. Där jobbade jag honom från lätt sits både med att öka och att minska tempot. Jag tycker att det är viktigt att dom inte tar lätt sits som att det är full fart framåt. Men han skötte sig riktigt bra, lite svårt med avsaktningen bara haha!
 
Sen kände jag att han höll på att få tillbaka såret i mungipan då han bet sig fast i högersidan när jag travade av. Och ändå hade vi köpt ett större bett idag. Har bestämt att han ska gå på hacket resten av veckan så får vi se på träningen på söndag...
 
Han är verkligen inte ful!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin