Min tid med Tristan del 1

I slutet av sommaren 2011 kände vi att det var dags att börja leta en ny ponny då båda mina dåvarande ponnyer inte fungerade speciellt bra. Orkar inte gå in på detaljer just nu men dom var helt enkelt inte bra. Vi blev tipsade om Tristan av en som vi kände och vi bestämde oss för att åka och kolla på honom då han ändå stod i Umeå. Jag provred honom 3-4 gånger och det fungerade bra mellan oss.
 
 
Den 14 oktober 2011 blev Tristan min, det första vi gjorde var dock att spruta honom. Vi kände att det var bättre att köpa honom ändå än att vi skulle åka land och rike runt för att börja leta en ny. Men det var egentligen ganska bra ändå då jag fick lära känna honom i lugn och ro när vi sedan satte igång honom. 
 
Jag minns inte så jättemycket från dom första månaderna med honom förutom att han var ganska pigg då han hade vilat och att jag inte hade sån jättebra kontroll på honom i galoppen, han sprang mest runt med mig.
 
En av dom första bilderna

 
I december åkte vi iväg och hopptränade med honom för första gången, den träningen var verkligen kaos. Han hade inte hoppat på över 2 månader så han var väldigt pigg och glad, jag minns att vi hade en lydnadsövningar den träningen och han sprang mest igenom dom. Tillslut kunde vi iallafall hoppa övningen utan att att han flippade ur eller skenade runt. 
 
Under vintern fortsatte vi att träna på och det gick bättre och bättre, han lyssnade mer och mer på mig och jag började hitta "knapparna" lite. Men nu i efterhand inser jag verkligen hur dåligt det såg ut om man jämför med hur det är nu. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin